Nauka abstrakcyjnego myślenia jest możliwa również w przypadku małego dziecka . Dzieci uwielbiają eksperymentować , są kreatywne i pomysłowe. Poprzez kodowanie potrafią rozwijać swoją bujną wyobraźnię , uczą się cierpliwości, rozwiązują po swojemu problemy , a przede wszystkim uczą się współpracy. Są w stanie zebrać informacje, uporządkować je i rozwiązać podany problem. Kod w zabawie otwiera ich umysł, rozwija wnioskowanie , zachęca do działania w grupie przez co wpływa na rozwój umiejętności społecznych naszych dzieci. Od jakiś 4 lat staramy się systematycznie wdrażać planowanie działań edukacyjnych związanych z kodowaniem. Organizujemy spotkania integracyjne grup, planujemy pracę opiekuńczo,wychowawczo, dydaktyczną z wykorzystaniem nowatorskich , innowacyjnych działań m.in związanych z kodowaniem . Tego typu zajęcia przynoszą wiele radości i zainteresowania od strony najmłodszych. Dlatego w naszym harmonogramie mamy zaplanowane spotkania integracyjne mające znamiona kodowania .
Kodowanie
